Wizytówki Google i YouTube Ads – znaczenie multimediów
YouTube to witryna do udostępniania filmów wideo, która umożliwia jednocześnie publikowanie treści marketingowych. Reklamy w YouTube to oferty wyświetlane przed filmem, po nim lub w jego trakcie. Jako że liczba użytkowników tego serwisu rośnie każdego dnia, coraz więcej właścicieli firm decyduje się prowadzić kampanie reklamową YouTube Ads. Jaki jednak związek ma tego typu promocja z wizytówką Google? Odpowiedzią są multimedia! Przyjrzyjmy się temu bliżej.
Czy zdjęcia mają wpływ na pozycjonowanie wizytówek Google?
Okazuje się, że liczba zdjęć i ich rodzaj jest całkowicie uzależniony od branży, w której działa Twoja firma. Dobrym sposobem na pozycjonowanie wizytówek Google jest dodanie co najmniej dziesięciu różnych zdjęć prezentujących Twoje produkty. Dodatkowo osoby upoważnione do zarządzania wizytówkami w Google Moja Firma mogą też dodawać zdjęcia 360°, Street View i filmy. Warto wiedzieć, że zdjęcia są podzielone na 3 kategorie:
- Logo firmy, którego głównym zadaniem jest zwiększenie rozpoznawalności marki w sieci.
- Zdjęcie główne, które powinno najlepiej odzwierciedlać Twoją firmę.
- Zdjęcia biznesowe, których celem jest sugerowanie potencjalnym klientom możliwości zakupu lub skorzystania z usług danej firmy.
Przede wszystkim należy pamiętać, że wszystkie zdjęcia dodawane do Wizytówek Google podlegają oficjalnym wytycznym. Format pliku powinien znajdować się w rozszerzeniu JPG lub PNG, a rozmiar wynosić od 10 KB do 5 MB, natomiast najlepsza rozdzielczość powinna mieć 720×720 pikseli. Pamiętaj również, że minimalna rozdzielczość dodawanego zdjęcia to 250×250 pikseli. Ponadto każde zdjęcie powinno być ostre i dobrze naświetlone. To samo dotyczy innych form marketingu online. Jeśli chcesz stworzyć skuteczną kampanie reklamową YouTube Ads, musisz w pierwszej kolejności zadbać o jakość multimediów w niej prezentowanych.
Jak pozycjonować swoje filmy w Google Moja Firma?
Filmy, które dodajesz do opisu w Mapach Google, muszą spełniać określone wymagania. Dotyczy to między innymi czasu trwania, który nie może przekraczać 30 sekund. Ponadto rozdzielczość nie powinna być niższa niż 720p, a maksymalny rozmiar pliku musi wynosić 75 MB. Należy zaznaczyć, że po dodaniu filmu nastąpi weryfikacja przez Google. Stan niezatwierdzony wskazuje, że przesłana treść narusza zasady i nie zostanie opublikowana. Dlatego, zanim stworzysz własny film, sprawdź, czy jest on zgodny z wytycznymi Google.
Podsumowanie
Jak widać, pliki multimedialne mają istotne znaczenie podczas promowania marki w sieci, niezależnie od kanałów, w których oferty są udostępniane. Jeśli więc zależy Ci na zwiększeniu bazy klientów i zyskaniu popularności w sieci, zoptymalizuj zarówno swoją wizytówkę Google, jak i kampanie reklamową YouTube Ads, a z pewnością osiągniesz sukces!