![](https://noclegiumai.pl/wp-content/uploads/2022/06/g31a388838ed6800812049f3ac5ce5a202de31600de295a9d1f9368be08d81269f15860dc70a44a80a09aeac7e7c58f7a_640.jpg)
Pozycjonowanie Rzeszów. Dlaczego warto być lokalsem?
Małe i średnie miasta potrafią zaoferować dużo więcej niż stolica. Rzeszów, choć posiada niewiele mieszkańców, bo około 200 tysięcy, stawia na lokalnych przedsiębiorców. Posiada swoją własną specyfikę, która warto wykorzystać komunikując się z mieszkańcami. SEO posiada różne narzędzia umożliwiające nawiązanie dialogu, tak aby zdobyć sympatię klientów i zachęcić ich do powrotu. Dlaczego pozycjonowanie Rzeszów, to coś, czego potrzebujesz?
DNA lokalnej optymalizacji
Lokalne strategie SEO polegają na tych samych zasadach co standardowe. Tym, na co należy jednak zwrócić szczególną uwagę, jest grupa odbiorców. Lokalność jest więc ważna dla usługodawców, których działalność skupia się przede wszystkim na konsumentach związanych z danym miastem. Czy wiesz, że 46% wyszukiwań z całej sieci dotyczy lokalnych firm i sklepów? Mowa o lokalach gastronomicznych, rozrywkowych, kulturalnych, medycznych czy usługowych.
Krok pierwszy: algorytmy
Jak działa wyszukiwarka? Użytkownik sięga do przeglądarki i wpisuje zapytanie, które w danym momencie go interesuje. Owo zapytanie to słowa kluczowe, na których opierają się algorytmy Google, tworząc ranking stron odpowiadających intencji użytkownika. Zajmujące się tym algorytmy to:
- Gołąb – w szczegółowy sposób analizuje słowa i frazy kluczowe pod kątem intencji użytkowników, pobierając dane również z Google Maps z uwagi na popularność wyszukiwań „blisko mnie”,
- Opos – wykorzystuje on geolokalizację użytkownika, dzięki czemu w poszczególnych miejscach na świecie wyświetlają się różne strony internetowe mimo tego samego zapytania.
Krok drugi: optymalizacja
Pozycjonowanie Rzeszów powinno odbywać się na dwóch poziomach: w obrębie technicznej struktury strony (on-site) oraz skupiając się na jej promocji w sieci (off-site). Oto najważniejsze elementy, na które musisz zwrócić uwagę:
On-site SEO
- słowa kluczowe,
- meta tagi,
- przyjazny adres URL,
- protokół http bądź https,
- mapa witryny,
- dane strukturalne,
- treść,
- multimedia,
- mobilność,
- prędkość ładowania.
Off-site SEO
Działając lokalnie, przede wszystkim stwórz wirtualną wizytówkę w panelu Google Moja Firma. Dzięki niej będziesz mieć szansę pojawić się w Mapach Google, a użytkownik otrzyma pakiet informacji dotyczących Twojego biznesu. Wykorzystaj również potencjał drzemiący w komentarzach, ocenach i gwiazdkach, aby wzbudzić zaufanie odbiorców. Nie zapomnij o mocy mediów społecznościowych. Są one dodatkowym elementem link buildingu, ale również narzędziem codziennej komunikacji z użytkownikami. Tam możesz na bieżąco informować o swoich działaniach, opowiedzieć swoją historię i zachęcić do skorzystania z oferty.
Pozycjonowanie Rzeszów potrafi zaskoczyć szeregiem możliwości, o których wcześniej nawet nie myślałeś. Nie musisz być światową korporacją, aby móc skorzystać z optymalizacji SEO. Dzięki interdyscyplinarności i elastyczności metod, możesz spersonalizować każdy z elementów. Ustal więc swoje potrzeby, a następnie ciesz się rosnącą pozycją rankingową!